این سوال جای مطرح شدن داشت که برای خرید کامپیوتر دست دوم به چه مواردی باید توجه داشت. البته جواب این سوال برای کاربران حرفه ای بسیار ساده است و در خرید این قبیل کالا ها به مشکلی بر نمی خورند. چرا که با آشنایی کامل با قطعات, فیکس بودن آن ها , نوع اسمبل و دانستن حدودی قیمت ها می توانند سیستم مورد نیاز خود را تهیه و از آن بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. اما برای آن هایی که حرفه ای نیستند و برای بار اول می خواهند اقدام به خرید کامپیوتر دست دوم کنند خواندن این مقاله خالی از لطف نیست و از جهاتی بار علمی آن دسته از عزیزان را در موضوع مربوطه بالا می برد که سرانجام به خرید یک کالای مناسب و خوب ختم می شود.


از کجا تهیه کنیم؟

نکته ای که باید به آن توجه داشت. کامپیوتر را از شخص بخرید , نه فروشندگان. کلا در مقوله ی کالا های دیجیتال دست دوم توصیه ی موکد بر این است که حتی الامکان این اقلا از شخص , به اصطلاح از دست خرید انجام شود. معمولا خرید از فروشندگان کالا های دست دوم رضایت را پشت سر ندارد مگر آن که خود شخص خریدار به طور نسبی با قطعات و قیمت ها و مدل ها آشنا باشد. نکته ی حائز اهمیت دیگر سن دستگاه است سن به این معنی برداشت می شود که چند  سال و چند وقت است که کامپیوتر مورد نظر فعالیت می کند. در صورت پایین بوردن سن کامپیوتر, توجه به ضمانت نامه و برگه ی ضمانت به نکته ی جالب توجهی تبدیل می گردد.

همه چیز را تست کنید!

خرید جنس دست دوم بدون تست امکان پذیر نیستت. معمولا اینطور است که کالای دست دوم به مدت چند روزی دست خریدار جدید باقی گذاشته می شود و در صورت رضایت اقدام به خرید آن می کند. در این تست از همه ی قسمت های کامپیوتر , یو اس بی , سی دی و دی وی دی رام یا رایتر, پورت های شبکه و صدا و غیره دیدن کنید و تست بفرمایید. در خصوص خرابی های احتمالی حتی شده به صورت کلامی ضمانت بگیرید که به مدت چند روز بعد از خرید اگر قطعه ای خراب بود هزینه ی آن عودت شود.